Saturday, July 18, 2009

EPISOD KEKALAHAN

naga bogho sering melakar kekalahan dalam pertandingan. pertandingan di USM juga merupakan salah satu episod kekalahan naga bogho. wlaubagaimanapun ianya adalah kekalahan bermaruah. prestasi pendikir naga bogho agak baik berbanding dalam pertandingan sebelumnya.

muka baru diangkat menjadi tukang karut. Nuar Manja menjalankan tugas tukang karut dengan baik sekali. itulah pertama kali aku melihat pertandingan dikir barat peringkat U. biarpun sambutan penonton untuk program ini kurang memberansangkan kerana diadakan dalam cuti tidak melemahkan semangat naga bogho untuk beraksi. kelincahan Nuar Manja di pentas memang menarik biarpun dia merupakan muka baru dalam naga bogho. tidak kurang juga air suara Kori sebagai jogho yang berpengalaman.

mat imi semut gata aka bidang tidak mengikuti pertandingan ini kerana ada masalah peribadi. ketiadaan tukang karut menyebabkan Nuar diangkat sebagai tukang karut. aku ingat nuar ni akan menjadi tukang karut UIA yang baru..rupa-rupanya bakat yang dia ada lebih cenderong kepada tukang gendang.

1 comment:

  1. aaaa...dok gomo ssini..selamat bergomol en ggupa tow..ada sesuatu yg istimewa jgk dlm demo ni..

    ReplyDelete