Thursday, November 26, 2009

AiDul AdhA

kesekian kalinya aku terpaksa beraya di sabah.raya aidilfitri dan kini aiduladha.biarpun aidilfitri pada tahun ini aku beraya di sabah,tapi ianya menyeronokkan kerana suasananya yang agak meriah.

namun, pada aiduladha ini aku rasakan kesunyian.tanpa ada suasana esok hari raya..lepak bersama kawan di alam mesra dan melepak di rumah sewa tanpa ada sedikit pun suasana raya.mungkin kerana di sini penduduknya tidak ramai islam.lain di membakut..

kalau di Kelantan tanahairku tercinta,suasananya agak terasa.sebelum raya pun terasa macam akan menyambut hari raya.walaupun bagi aku tidaklah semeriah aidilfitri.

aku terpaksa korbankan dua hari raya pada tahun ini untuk bersama keluarga..kerana terpaksa berpenat di maktab.cuti yang hanya 3 hari tidak memadai untuk balik.tahun depan insyaAllah aku akan bersama kembali...

No comments:

Post a Comment