Thursday, February 25, 2010



Biarpun menjadi khilaf dalam mengatakan tarikh kelahiran Baginda, Baginda tetap mulia.Bila dilahirkan tidak menjadi masaalah.untuk memperingati kelahiran Baginda yang mulia atau mengingati Baginda tidak terhad kepada masa,atau hari-hari tertentu. berselawatlah kamu keatas nabi...yang penting ialah mengingati Baginda dan mengikut jalan sunnah yang telah Baginda bawa..sesungguhnya Allah dan Malaikat berselawat keatas nabi..wahai orang-orang yang beriman,berselawatlah kamu keatas nabi..

Aku Ahmad Baginda Muhammad
dikatakan lahir pada 12 rabiul awal adapun aku lahir pada 27 rabiul akhir
lahir pada tahun gajah. aku lahir pada tahun babi (ikut kalendar cina)
Baginda berhijrah ke Madinah untuk sebar islam. aku berhijrah ke Sabah insyAllah sumbangan untuk Islam.

apapun aku tidak sama dengan Baginda kekasih Allah...betapa kerasnya hati ini..

mendengar cerita,melihat movie "the messenger" drama bersiri "Qamar Bani Hasyim" menceritakan kesusahan Baginda yang mulia dalam menyebarkan Islam yang tinggi.tentangan,penderitaan,siksaan dan sebagainya dilalui oleh Baginda dan Sahabat-sahabat baginda amatlah dahsyat.

bukanlah Islam sampai kepada kita dengan mudah.tapi kita bersyukur dilahirkan dalam Islam..adalah satu nikmat dan rahmat yang besar dilahirkan dalam Islam,keluarga islam dan negara yang diperintah oleh orang islam.

tapi malangnya...umat yang mengaku Islam ini tidak berbangga dengan nikmat ini.rela ditukarnya dengan nikmat dunia yang sementara.lupa penderitaan Nabi..bahkan tidak kenal pun kerana sibuk dengan hiburan dan keseronokan...

tengoklah bangsa yang sebangsa dengan kita dan seagama dengan kita...merekalah yang mencabar Allah...mengagungkan pembawa budaya-budaya hedonisma lebih daripada mengagungkan Nabi..

dan kita lebih menangis melihat kekalahan peserta nyanyian kegemaran daripada melihat kejatuhan akidah umat islam.

kita lebih sedih menonton drama hindustan daripada menghayati kisah-kisah penderitaan umat islam

kita lebih suka menyanjung orang yang berpangkat daripada ulama'-ulama yang mempertahankan islam

kita,kita,kita....bukan orang lain...kita...kitalah itu...

"Wahai yang membolak-balikkan hati,Kau tetapkanlah hati-hati kami diatas agamaMu...Selamatkanlah kami di dunia dan akhirat..."

No comments:

Post a Comment