Saturday, February 27, 2010

PENGAJARAN BUATKU

Aku rasa sangat sayu..kenapa rasa macam mahu menangis..wajahnya yang tenang,ketawa bersama rupanya menyimpan satu dilema yang amat besar..tatkala diluahkan padaku,terasa bagai mahu menitis airmataku..aku tahu..dia menahan sebak..tapi dia sempat melawak..

kerana cinta mat..walaupun aku nampak bibit-bibit perangainya,aku pejamkan mata.betullah cinta itu buta..aku fikirkan anak-anak masih kecil..kalau tidak...

Ya Allah..berat betul ujianMu keatas hambaMu itu..aku pulang dengan kesayuan..

malam ini aku dapat pengajaran..berharga..untuk aku rancang masa depanku..jangan tersilap langkah.tapi aku yakin,itu percaturan Allah..tidak ada sesuatu Allah jadikan di atas muka bumi ini sia-sia.Allah tidak akan membebankan hambanya dengan sesuatu ujian yang tidak mampu hambanya pikul...

dalam hati aku berdoa agar dijauhkan dari perkara sebegitu..na'uzubillah..

No comments:

Post a Comment