Thursday, April 15, 2010

BUDAK-BUDAK

Bercerita dengan kanak-kanak memang menyeronokkan. Walaupun kadang-kadang perangai mereka memeritkan..Pemikiran kanak-kanak yang unik cukup menghiburkan...Ada yang berunsur nasihat dan ada yang sekadar menghilangkan penat..Kisah aku dengan pelajar tahun satu..

kisah 1:
aku: kenapa buat kerja malas ni..nanti saya tak kasi 'A'
murid: aku tak mahu 'A'..aku mahu 'B'.kasi aku 'B'.
aku: hahaha...kenapa mahu 'B'? orang mahu 'A' kamu mahu 'B'.
murid: sebab nama kakakku 'BIBI'.
aku: hahahha....

kisah 2:
di waktu petang,di taman perumahan aku, selalu saja murid aku bermain-main.waktu tu aku sedang merokok..

murid: aa..ustat merokok...
aku: kamu tu inda pakai tudung,pakai seluar pindik..mana bulih perempuan begitu..nda baik
murid: ustat tak bulih merokok nanti sakit dada...
aku: adus..(dalam hati)

kisah 3:
aku: bila basar kamu mau jadi apa?
murid: mau jadi mekanik yang jadi ustat..
aku: mekanik yang jadi ustat?macamana tu..?
murid: ya la..kerja mekanik,bila masuk waktu semayang pergi semayang..
aku: sejuk ati (dalam ati)

seronoknya jadi budak...

No comments:

Post a Comment