Thursday, April 29, 2010

TANPA TAJUK

Sehari aku demam..Alhamdulillah hanya sehari...tu pun rasa hilang nikmat...tubuh terasa lemah,baru ingat mati bila teringatkan gelombang H1N1 kedua...apa yang aku mau cerita ialah pasal aku dan rokok...demam-demam pun masih merokok...boleh dikatakan aku ni perokok tegar lah.Dalam keadaan tekak sakit,selsema pun buleh lagi menghirup sebatang dua. Jangan cerita la mau berhenti kalau macamni.Aku pun hairan kalau ada yang dapat berhenti tu memang hebat lah.Walaupun niat untuk berhenti tu ada, namun berkali-kali aku ranapkan dalam tuntutan nafsu ketagihan..sebenarnya tabiat (aku pun tak tau,ketagihan atau tabiat)

pengajarannya: bagi yang tidak merokok,jangan cuba-cuba untuk mencuba....bukan murah tabiat ni..sampai aku terpaksa bertukar kepada jenama yang murah..hehe...

Gambar ini mengingatkan aku kepada novel karangan 'Fatimah Syarha' masa dia belajar di UIA. Walaupun aku tak minat baca novel,tapi karangan beliau ini habis aku baca...agak bagus isinya. Bertajuk "Mawar berduri di taman islami" sebelum di cetak terbit (sekarang aku tak tahu samada sudah terbit atau belum)

Cantik bunga di taman,namun ianya terpagar dengan pagar yang utuh,iaitu pagar islam. Bukan boleh disentuh atau dipetik sesuka hati. Ianya kepunyaan yang selayaknya, bukan yang lalu-lalang.....jikalau yang lalu-lalang memetik,nescaya dibuangnya merata...biarkan ia di taman...ia terjaga.......
pengajarannya: wahai wanita,jadilah kamu bunga-bunga di taman islami...

No comments:

Post a Comment