Sunday, November 29, 2009

KEDAMAIAN

mencari kedamaian





tatkala sampai di puncak aku bagaikan mahu berteriak.takjub dengan ciptaanNya..hanya "subhanallah" terkeluar dari mulutku.begitu indah suasana berkabus di puncak bukit.kelihatan curam dan belukar melakari pemandangan bukit ini.

jarak pengelihatan yang dekat kerana ditutupi kabus yang tebal.kami sungguh teruja berteriak di sini!!di sini!! untuk mendapatkan pemandangan yang cantik untuk diabadikan dalam gambar.




kedamaian di puncak menghilangkan sejenak penat jiwa yang selama ini berkecamuk memaksa sehingga terdampar kepenatan.bagaikan diberi nafas baru bila berada di puncak bukit berkabus.angin yang segan-segan menambahkan lagi keasyikan kami.bagai mahu dihirup seluruh udara yang memenuhi ruang untuk disimpan kekal di jiwaku.biarkan sentiasa damai sedamai panorama yang sedang aku nikmati.


sebenarnya terdapat beberapa tempat yang agak menarik untuk digambar,tetapi kehadiran anjing belaan menyalak kami apabila berhenti untuk bergambar menyebabkan kami lupakan saja tempat itu.

aku kagum,hairan..di puncak bukit tinggi jauh dari manusia,masih juga ada manusia tinggal di atas sana.terdapat beberapa rumah yang dihuni orang.adanya sekolah dan kampung..begitulah Allah menebarkan manusia memenuhi setiap ceruk di bumiNya.

No comments:

Post a Comment