Saturday, December 12, 2009

REHLAH KE BEUFORT


EKSPO PERDAGANGAN
gamelan

pemain gong

guling tangan

berkebetulan juga di pesta tersebut berlansungnya "pertandingan bergandang" ataupun bergendang.diselit dengan persembahan lagu zapin.muzik mengalun melambai mengajak aku mengalai..mari tah mengalai..mari tah mengalai...aku teruja sehingga bagaikan mahu turut sama mengalai.kalau tidak fikir status(cikgu), mungkin aku dah bersama makcik dan pakcik yang sedang mengalai (menari).

budaya masyarakat brunei tidak dapat lari daripada zapin.biasanya kalau di majlis perkahwinan mesti ada zapin dan gambus termasuk karaoke.tanpa berzapin bagaikan nasi tak berlauk..

gambus karan

maka,tamatlah rehlah sanggupa pada tahun ini di Sabah.rehlah bersambung lagi di bumi tercinta Kelantan.selama seminggu berehlah di Sabah telah membakar kulit aku yang sedia terbakar.bahang matahari telah menukarkan aku kepada suria baja hitam haha..

makcik mengguling tangan

doakan rehlah sanggupa selamat..


No comments:

Post a Comment