Thursday, December 10, 2009

cuba untuk berjaya

mengambil gambar bukan kerja yang mudah.untuk mencari sudut-sudut yang menarik amatlah susah sehingga terpaksa snap beberapa kali terutama jika subjek itu benda yang bergerak.mata dan otak harus bersatu melihat dan berimaginasi gambar macamana yang dikehendaki.



kita mungkin melihat subjek itu biasa,tapi jika dilihat dari sudut lain ianya jadi luarbiasa.itulah yang dikatakan seni.semua orang boleh mengambil gambar,tapi nilai seni itu mungkin berbeza.


aku biarpun tidak pandai,tapi aku cuba untuk pandai.setelah berusaha aku rasakan ada peningkatan pada gambar yang aku snap.biarpun hanya menggunakan kamera telefon,aku berpuas hati.bagaimanapun aku tetap rasa kekurangan dan ingin mendapatkan SLR suatu hari nanti.

kredit kepada Ali Karimi dan Chipto Wiryawan diatas nasihat dan tunjuk ajar.

No comments:

Post a Comment