Saturday, January 2, 2010

balik kampung


cuti sekolah membawa aku pulang ke laman yang dirindukan.teman dan lapang permainan yang pernah aku mencorak pengalaman dijengah dan aku cukup gembira.rindu yang terbelenggu di penjara tanggungjawab dilepaskan sepuas-puasnya.hampir setahun aku di bumi bawah bayu tanpa sekerling mengintai dataran berkat tumpah darahku dek kerana kepapaan kantung duit dan kedengkian masa memaksa aku bersuluk di sini.
kegembiraan terhambur tatkala langkah menyentuh butiran pasir yang dulunya pernah aku berguling,wajah-wajah yang pernah aku tatap,pipi yang pernah aku cium, menghilangkan cereka yang aku cipta di bawah bayu..cereka lama terimbas,terbias...
pun begitu,aku tahu rindu akan kembali terbelenggu..pasrah menyerah diri..kerana tanggungjawab melambai aku kembali..

No comments:

Post a Comment