Saturday, January 23, 2010

MASAALAH....

"Masalah mat,masalah..."
"itulah kau,sape suruh cari masalah...aku pun tak setuju cara kau ni..."

rupa-rupanya,lelaki dan perempuan sama saja.tidak pernah memberikan cinta sepatutnya kepada orang yang dicintai...aku,selaku pendengar setia a.k.a memberi nasihat,mendengar banyak masalah cinta luka huhu...

dulu pernah aku menerima satu masalah dari seorang kawan perempuan.dia minta nasihat atas pilihannya...tiba-tiba dalam masa beberapa bulan datang lagi menanyakan masalah sama tapi dengan lelaki lain lagi...aku ketawa...dalam masa setahun sahaja dia bermasalah dengan tiga lelaki...

bila aku tanya,rupa-rupanya semua itu hanyalah kawan.semasa bercinta,dia berhubung sebagai kawan.bila dia putus cinta,barulah dia bagi harapan kepada kawannya ini.bila ada masalah lagi dia bagi lagi harapan pada kawannya yang lain pula...aku ketawa...baru aku tahu beginilah caranya kalau mahu bercinta,kononnya membuat pilihan...aku bagi juga sedas dua ayat pedas haha...

kali ni kawan lelaki pula kena masalah yang sama.dalam bercinta dengan perempuan yang dia suka,dia juga bagi harapan untuk satu lagi perempuan yang juga dia suka...kononya untuk buat pilihan...aku tidak bersetuju dengannya.kalau pun mahu buat pilihan,janganlah bagi harapan!!setakat kawan-kawan saja...ini lagi teruk dari kawan perempuan aku tadi...sekarang timbul masalah...ini kerana dia jujur menceritakan kepada kedua-dua aweks dia yang dia ada hati pada kedua-duanya...

ini soal hati...macamana mahu buat...lepas satu,yang satu lagi terasa...lepas kedua-dua baru adil bilangnya kepada aku...biarlah mereka kecewa aku pun kecewa,kan adil gitu mat...!!

aku hanya boleh cakap...rileks la jo,masalah ini semua untuk kita menjadi orang tua...bila sudah tua nanti,boleh bagi nasihat pada orang muda-muda...haha...

No comments:

Post a Comment