Saturday, January 16, 2010

SABARKU...

Kadang-kadang keresahan melanda...kadang-kadang aku terasa sangat sempit...aku tenangkan diri,aku sabarkan jua hati...aku tenang...

Namun,ia datang kembali...mencekik kedamaian..aku cuba tenangkan lagi dengan kesabaran,memujuk keresahan...aku kembali tenang...

Aku bersyukur kerana aku masih waras...aku masih boleh bersabar...orang yang tidak faham akan kata aku gila...mabuk...aku senyum...kerana aku lebih tahu siapa aku...mengapa aku begini...

Kesabaranku,kadang-kadang menipis...ku tebalkan dengan kata-kata...aku kembali sabar...menipis lagi...aku pujuk lagi agar sabar...aku sabar...terus bersabar...dan aku masih sabar...Alhamdulillah..

begitulah kita dalam menghadapi kehidupan.Allah anugerahkan akal,hati,iman dan islam dalam menempuhi kehidupan.Setiap orang mempunyai masalah sendiri...masing-masing punya cara tersendiri...

Sebagai orang islam,dalam menghadapi masalah,tempat tuju,mengadu ialah Allah. Allah lah tempat mengadu masalah,kerana Dia lebih tahu mengenai hambanya...ujian yang diberi bukan kerana benciNya terhadap hambanya,sebaliknya adalah untuk mengangkat darjat seseorang itu lebih dekat denganNya. Janganlah sampai ujian itu menjadi punca murka Dia...

Kita sering lupa...tatkala senang kita lupa...bila ujian melanda barulah kita sedar...sedangkan kesenangan juga adalah ujian Allah. Masa itu kita lupa..kita gembira...bila terjatuh barulah kita cakap ini adalah ujian...perlukan kesabaran...sedangkan masa senang..kita tidak cakap ini adalah ujian...ujian kesenangan..

Ya Allah...tabahkan hatiku,hati sahabatku,hati setiap umat islam dalam menghadapi ujianMu...

No comments:

Post a Comment