Monday, March 15, 2010

BUDAYA



Suatu masa dulu kita dikejutkan dengan budaya BLACK METAL,JIT,PUNK,SKINHEAD dan pelbagai lagi budaya yang mencemarkan imej ISLAM kerana kebanyakan penganut budaya ini adalah anak-anak ISLAM.

Melakukan ritual-ritual yang ternyata bertentangan dengan islam seperti membakar Al-Quran, pesta zina,minum arak memuja syaitan dan pelabagai lagi amalan-amalan kumpulan yang ternyata menjatuhkan aqidah sebagai seorang MUSLIM.

Bukan aku mengungkit isu lama,tetapi isu ini berterusan selagi ada pengikut fanatik dan jiwa muda yang mahu mendapatkan perhatian masyarakat. Jiwa protes remaja, dahagakan perhatian,kasih sayang dan tunjuk hebat menghidupkan budaya-budaya ini.

jika diperhatikan, kenapa budaya sebegini menular di dalam masyarakat ISLAM...sedangkan kita tahu asal penubuhan kumpulan ini adalah hasil daripada ketidak puasan hati segelintir masyarakat terhadap masyarakat.

yang aku hairan, kenapa memilih jalan ini?sedangkan umat islam ada cara yang terbaik. memprotes bukanlah dengan menjadikan diri lebih buruk daripada yang diprotes. Protes masyarakat dengan menjadi lebih teruk daripada masyarakat yang diprotes...sepatutnya mereka sedar, kelakuan mereka juga tergolong dalam kelakuan yang diprotes!!

mengatakan masyarakat jahat dengan menjadikan diri sendiri lebih jahat daripada masyarakat. Sepatutnya mereka menjadi peng"islah" masyarakat dengan cara yang ditunjukkan dalam islam bukan dengan cara sesat orang barat. Aku pernah dengar kata-kata "BLACK METAL ISLAMIC" kerana memprotes kristian...dengan memakai salib terbalik...sedangkan memakai salib itu sudah menjadi kesalahan...dan melakukan ritual yang bertentangan dengan islam...islamik kah itu??tambahan pula tidak pernah solat!!!sungguh mudah ditipu syaitan...kononnya inilah cara islamik kerana membenci agama lain. sedangkan itu tidak pernah diajar dalam islam.

soal pemakaian aku tidak kisah.pakailah cara apa pun...asalkan menutup aurat,kemas dan kena dengan adat setempat...dan ingatlah..barangsiapa menyerupai sesuatu kaum, maka mereka adalah tergolong dalam kaum tersebut. dan juga, bila dibangkitkan nanti, kamu akan mengikuti pemimpin kamu semasa di dunia..jikalau mengikut pemimpin sesat,sesatlah,jikalau zalim,zalimlah ikutanmu.

No comments:

Post a Comment