Wednesday, March 17, 2010

SAMAN



sebelum bertolak aku 'check' road tax motor..alamak..mati..dua hari sudah road tax motor aku mati. Tak ada bau la pulak hahaha...

Ahh...tawakkal je lah..di KK bukan selalu ada road block. Aku pegi Kudat pun bukannya ada lesen.selamat ja..

Ni pun bukannya ada lesen aku jalan-jalan..Insya Allah selamat..brruuummm...motor berderu menuju ke KK dari Telipok bersama-sama kawan-kawan.

Pusing-pusing bandar KK, tiba-tiba sampai satu selekoh...na...roadblock...!!!

Polis: mintak lesen...
aku bagi lesen kereta yang sudah di 'renew' kan..Abang polis berkerut-kerut dahi melihat lesen...aku pun bagi yang ada gambar..kesian juga tengok dia berkerut-kerut dahinya hehe..

Polis: Na..ni lesen D saja..mana lesen motor..??
aku: aa..oo..kreta saja..
polis: bagi rodtax..

aku keluarkan rodtax.muka buat selambe macam tak bersalah..kononya tak tahu la rodtax tu dah mati...haha...

polis: la..rodtax pun dah mati..dua hari sudah ni...
aku: err..mati???(buat-buat tak tahu)
polis: ada seko anak tupa...(menyanyi lagu dikir bila tengok alamat aku tertulis "kelantan")

polis tu berlalu dengan membawa lesen dan rodtax aku pergi ambil surat saman sambil berdikir...

aku: err..encik, takkan takda konsider..maah la cik..(aku cakap bercampur-campur sabah dan kelantan)
polis: eishh...mana buleh..
aku: mintak maah la cik..err..(sambil gosok-gosok belakang abang polis)
polis 2: wei..mu jange gosok polis gitu...

rupanya sorang lagi tu polis kelantan..ceh

polis: ya..jangan gosok gitu..nanti apa pulak orang cakap...
aku: oo..tak boleh ka?ooo betul kan..

akhirnya aku disaman....sekian terima kasih....hahahahaha

P/S: aku puji polis-polis tadi sebab cara buat kerja ramah mesra..kawan aku siap bersembang lagi.rupanya polis dari semenanjung..tahniah...!!

No comments:

Post a Comment