Sunday, April 11, 2010

JIWAKU

Peristiwa-peristiwa yang lalu membuatkan aku menjadi aku yang begini..Tidak ada kesungguhan dalam mencari sesuatu yang memberikan ketenangan dalam hidup. Kekecewaan yang dilalui membuatkan aku terasa tidak perlu bersungguh berusaha ke arah tersebut.

Dalam soal ini aku cepat berputus asa. Macam mahu berserah kepada takdir...Walaubagaimanapun,asakan kawan-kawan membuatkan aku tidak berserah begitu saja. Mungkin belum masanya lagi. Jika masanya,InsyaAllah dipermudahkan jalan.

Kadang-kadang aku rasa bahagia dengan hidupku yang begini. Aku dalam duniaku..sepertimana aku yang dahulunya sebelum dirundum kekecewaan. Aku lebih tenang..bergelak ketawa,melepak di kedai kopi,berjalan dan sebagainya. Tidak ada keterikatan dengan apa-apa dan tidak ada yang mengganggu perenggan cerita kisah hidup aku.

Sekarang aku boleh tersenyum dengan aman...pergolakan jiwa jauh ditinggalkan...air mukaku tidak lagi berubah...langitku sentiasa cerah...

Aku berserah padaMu ya Allah...sesungguhnya Engkau lebih tahu yang terbaik untukku...dan aku bukanlah insan yang mulia, sentiasa dikelilingi dosa...

No comments:

Post a Comment