Monday, July 13, 2009

MEWARISI GENDANG




oleh kerana tiada orang yang mahu berdikir,maka gendang diserahkan kepada aku. gendang ini tertulis SRI DELIMA kalu aku tak silap. tapi sayang kerana gendang ini diwariskan kepada orang yang tidak tahu bergendang. aku simpan di bawah katil di kolej UKC. sekali sekali aku ketuk juga.asalkan ada bunyi kira bergendang la.






aku ada seorang kawan dari Kedah yang pernah mewakili sekolah dalam berdikir. dengan bantuan dia aku belajar tepuk gendang. dengan harapan bila ke Gombak aku dapat jadi pemain gendang hehehe...






irama pertama semestinya mambu. agak susah juga untuk dapat bunyi mambu..akhirnya dapat juga la aku belajar asas gendang. pada telinga aku sedap la bunyinya tapi pada telinga orang pandai memang lansung tak kena dengan irama mambu






yang terbaliknya aku belajar gendang dengan orang Kedah...






No comments:

Post a Comment