Wednesday, December 9, 2009

PANTAI BAK-BAK, KUDAT






rehlah sanggupa bersambung lagi pada kedua harinya ke pantai Bak-Bak, tidak jauh dengan puncak borneo.

agak terpegun melihat hamparan batu seperti lantai simen membelah laut seolah-olah buatan manusia..nyata..ciptaan Allah lagi hebat!!

kelihatan tempat rekreasi pantai ini sedikit tidak terurus,biarpun sewaktu aku sampai kelihatan ada pakcik sedang memotong rumput.kelihatan seolah-olah terbiar...walaupun terbiar,pemandangannya sungguh menarik lensa kamera aku, sampaikan kawan aku ajak meronda ke tempat lain,aku belum puas mengisi kad memori dengan sudut pandangan yang cantik.

keseronokan menjelajah puncak borneo bersama kawan membuatkan aku ingin sentiasa menjadi remaja...iya,remaja..agar aku dapat bersama kawan-kawan sebagaimana aku bersama sekarang.bebas seperti burung,tanpa tanggungjawab terhadap orang lain.

jika sudah ada isteri,agak susah untuk bersama kawan seperti ini.merantau..merayau..tanpa orang peduli.kemesraan kawan-kawan membuatkan aku fikir malas untuk membina sebuah rumah tangga.aku hidup begini lebih gembira!!

namun,fitrah manusia tidak boleh dialpa..mafhum amaran nabi: sekiranya kamu tidak suka pada sunnahku,bukan daripada golonganku.."kahwin juga adalah sunnah nabi..

buat masa sekarang,biarlah aku terus terbang selagi sayap aku masih utuh menongkah angin.sesekali hinggap di dahanan naluri lelaki,ingin aku terus rehat dari terbang..tapi bila lenguh sayapku hilang,langit yang luas menggamit aku terbang...terbang..terbang...aku mahu terbang...

No comments:

Post a Comment