Friday, January 8, 2010

JESUS...??



aku masuk kelas pengajaran bersama ustazah bagi matapelajaran Pendidikan Islam.Ustazah mengajar tajuk beriman kepada malaikat yang perlu diketahui adalah sepuluh.

Malaikat ialah makhluk Allah yang tidak pernah menderhaka kepada Allah.

Ustazah bertanya, apakah perkataan seerti dengan menurut perintah...murid-murid diam...tiba-tiba terdengar suara halus di depan aku...

"Jesus..." jawab seorang murid perempuan tahun dua yang bertudung manis.

Aku terkesima...aku tanya murid tersebut apa yang dia cakap tadi...

dia menjawab perlahan malu-malu..
"jesus ialah Allah.." gulp..! aku cuba bertanya lagi bagi mencerap apa yang aku dengar...jawapan kedua ialah..
"Jesus itu tuhan..."

aku agak terkejut..."siapa bagitau kamu?" aku bertanya lagi sementara ustazah mengajar di depan..

"Boi yang cakap.."

aku menerangkan kepada dia..
"Jesus itu bukan Allah,Jesus itu orang bukan tuhan..."

dia tersengih-sengih malu..aku tahu budak ini masih tidak faham apa itu tuhan dan apa itu Jesus. pemikiran masih belum matang dan hanya mengikut apa yang orang cakap.aku harap apa yang aku cakap tadi dia ingat dan semat di dada..

semoga Allah menyelamatkan aqidah anak-anak ku dan anak-anak seluruh umat islam..amin

No comments:

Post a Comment